lauantai 5. tammikuuta 2013

Taulut seinillä, puuhahuone























Viimeinen huone taulut-sarjaa, nyt ollaan mun puuhahuoneessa yläkerrassa.
Ylinnä on setäni Lauri Kamppikosken koulutyö Turun taidekoulussa 50-luvulla.

Alla samasta koulusta (70-luvulla?)  valmistuneen täkäläisen Jorma Kuulan työ -02.
Opiskelutoverinaan oli tuolloin myös serkkuni,
jonka poika myös kävi saman opinahjon ja jatkaa taidealaa.





















































Tuksu mainitsi jossain aiemmassa postauksessa Heljä Liukko-Sundströmin nimen.
Hänen seinälaattansa löytyy yläkerran käytävästä.

Ja keittiö unohtui. Sieltä kappalaudasta kuvasin Andreas Alarieston vuosilautasia.





















3 kommenttia:

tuksu kirjoitti...

Heljä Liukko-Sundröm on minulle tärkeä taiteilija. Pidän erikoisesti hänen Enkeleistään. Myös nuo kukka-kuvalaatat ja aivan hellyyttävät mukinsa ovat ihania!

Sinun ja Hänen siveltimen käsittelyssä on joku yhteinen tekijä. Aika monestakin työtäsi, minulle on tullut Heljä mieleen.
Kiitos näistä postauksista!
tuksu

Pike kirjoitti...

Kiitos Tuksu! Onhan hän tosi taitava ammattilainen ja tuotantonsa runsas. Kiitos vertailusta, olen otettu!

Tuija kirjoitti...

Olen myös, totta maar, Arabian seinälautasten fani, toistaiseksi ei vielä ole omalla seinällä, mutta harkittu on. Setäsi työ on mieleeni myös kovasti. Kiitos näistä.