sunnuntai 3. lokakuuta 2010

Kunhan nyt jotain

Viimeinen pala, nams!
Tää on kyl herkkuu.

Enää en ole tavannut mummoo,
joka pilkkoo leipäjuustonsa kahviin,
se oli ennen tapana
ainakin täällä pohjoisessa.

Ravintolassa tää tarjoillaan lämpimänä
voimakkaanmakuisella hillolla höystettynä,
ei paha ollenkaan.

Kotona popsimme vain ihan haukaten
kahvin kanssa.
















Ja kun en ny muuta keksinyt,
häiritsin Marskia,
joka oli jo yöpuulla
tai paremminkin iltasella.
"Anna mun nukkua!"



















Marski,
viralliselta nimeltään Donahuen Edward
schipperke alias laivakoira,
ikää pian kuusi vuotta.
Muita lempinimiä on mm. Mara, Martti,
kuvat tallensin Marmattina
plus lukuisa määrä peruslellittelyjä.
"Näkyykö mun silmät turkoosina,
kun tuolla valolla häikäiset?"















Pönäkkä-Pentti on moittimisnimi.
Pikkumieskin laittoi mulle tähän tietsikalle kellon,
sellaisen örkinnäköisen
ja pyysi mua kirjoittamaan sille nimeksi Pönäkkä.

Valokiilassa tänään kammattuna
"Näkyykö komee profiili?"
















"Joko sä oot valmis,
saisko mennä takasi nukkuu?
Kiitos!"

2 kommenttia:

tuksu kirjoitti...

Tota juustoo mulla on täällä joskus kova ikävä! Siis semmosta, jota teki naapurin emäntä ihan oikeasta lehmänmaidosta, leivin-uunissaan...Kaupasta ei semmosta saa.
En osaa tietysti murentaa kahveen sekaan, kuten aidot Koillismaalaisetkin tekivät, vaan ihan haukkaan reunasta ja nautin, kun se naitisi hampaissa :)
Mukavaa päivää sinne
tuksu

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos Tuksu kommentista!

Juu, kaupastahan tuokin on ostettu, ei niitä aitoja omatekosia enää saa keltään, mutta välttäähän tuokin paremman puutteessa.

Pike